Even terugkijken?

Terugblik

Thuis

15/03/2017 - In de nieuwe campagne van Nationale-Nederlanden staan unieke Nederlanders centraal, ieder met hun eigen woonwensen, ieder met hun eigen thuis. Daarom is deze gekozen voor een bijzondere selectie van interieurfoto's uit het archief van het Nederlands Fotomuseum.

Storytelling door Terence Barry

09/02/2017 - Heb jij je ooit afgevraagd wat het geheim is achter inspirerende speeches, ontroerende verhalen of overtuigende presentaties? Have you ever wondered how to make winning presentations, deliver inspiring speeches  or just tell great stories?

Kick-off ‘Aim for the stars and land on the moon’

01/09/2016 - De wereld om ons heen veranderd in rap tempo. Zonder innovatie geen vooruitgang. Ook binnen Nationale-Nederlanden vinden we het belangrijk om vooruit te kijken en de mensen om ons heen te activeren om mee te bouwen aan de toekomst. Dit is de reden dat vanaf 1 september een maand lang het thema innovatie centraal staat in het Nationale Nederlanden Café. De maand zit vol met leuke en inspirerende activiteiten en het doel dat wij met de innovatiemaand voor ogen hebben is: "Mensen en ideeën samenbrengen om innovatie binnen Nationale-Nederlanden en in Rotterdam te stimuleren"

Fotowedstrijd: Ben jij Nederlands beste straatfotograaf?

28/06/2016 - Ben jij Nederlands beste straatfotograaf? Nationale-Nederlanden organiseert in samenwerking met het Nederlands Fotomuseum een bijzondere Instagram fotowedstrijd om het prachtige werk van Nederlands bekendste straatfotograaf Ed van der Elsken te eren. De beste straatfotograaf wint een gelimiteerde afdruk van Ed van der Elsken uit de galerie van Annet Gelink ter waarde van € 1.800,-.

Workshop Doelen maken gelukkig (10 mei)

10/05/2016 - Wegens succes herhaald! Gelukkige mensen verdienen meer geld. Als ondernemer kun je daarom maar beter een gelukkig mens zijn. Alexandra Smith van Fabel lukte het in 2013 om in 100 dagen haar maandomzet blijvend te verdubbelen. In 2014 onderzocht ze welke rol geluk speelt in het ondernemen en het belang van doelen stellen hierin.

Masterclass Crowdfunding

19/04/2016 - Als het ondernemersbloed kruipt waar het niet gaan kan maar de financiële middelen ontbreken, dan is crowdfunding een manier om je doel toch te bereiken. Denk aan: Kromkommer, opgericht met financiële middelen verkregen uit crowdfunding.

010 Debat: Waarom betaald parkeren?

08/03/2016 - Na een lange werkdag inclusief bijbehorende file thuis komen en je auto niet kwijt kunnen. Hoe kan de parkeerdruk in jouw straat worden verminderd? Werkt het invoeren van betaald parkeren? En zijn er nog andere oplossingen? Hoe kan parkeerbeleid helpen vervoersstromen te reguleren? Welke keuzes maakt het stadsbestuur van Rotterdam en waarom? En hoe is het parkeren bij onze buren geregeld?

Yvonne Kwok

10/02/2016 - Fluokleuren en mierzoete pastels. Yvonne Kwok maakt op zijn zachtst gezegd uitgesproken kleding. Uitgangspunt voor haar eindexamencollectie was een marionetpop; op die manier wilde ze de spot drijven met de ‘doorgedraaide modewereld’.

Expositie Verzekeren verbeeld

08/02/2016 - Nationale-Nederlanden organiseert in dit café regelmatig tentoonstellingen, altijd met ontwerpen van jong en creatief talent. In de expositie Verzekeren Verbeeld lieten ontwerpers van Studio Naam belangrijke thema’s uit de geschiedenis van Nationale-Nederlanden zien in de art space van het café.

Move to perform

03/02/2016 - Sportpsycholoog Rico Schuijers en olympisch atleet Marco Koers brengen je zowel mentaal als fysiek in beweging.

In Beeld

01/02/2016 - Het Nationale Nederlanden DE Café (NN DE Café) organiseert in februari 2016 ‘de maand van de man’. Mannen ontlenen in 2016 hun status en succes aan een veelvoud van materiele en belangrijke immateriële zaken.

Workshop Personal Branding

18/11/2015 - Tijdens deze interactieve workshop, geleid door Roeselien Wekker van Pitch You!, werden deelnemers getriggerd na te denken over wat hen als zelfstandig ondernemer uniek maakt en hoe zij zichzelf kunnen onderscheiden van anderen. “Personal Branding gaat erom jezelf als merk te gaan zien en te presenteren. Jouw persoonlijkheid, kennis en expertise vormen wie jij bent. En jij als persoon bent de belangrijkste factor als ondernemer en allesbepalend voor je eigen succes”, aldus Roeselien.

: Girls just Wanna have Funds

03/11/2015 - Dinsdag 3 november spraken Anja van Saarloos, Paula van Jaarsveld en Annic van Wonderen tijdens het event: Girls Just Wanna Have Funds over pensioen en ondernemen.

Zelfstandig Ondernemers Café

01/11/2015 - Afgelopen november stond het NN DE Café in het teken van zelfstandig ondernemen en werden diverse vakinhoudelijke en inspirerende workshops aangeboden, zoals Personal Branding, Elevator Pitch, Maak jezelf vindbaar op Google. Alle workshops zaten al vrij snel vol. Daarom zullen we dit thema in 2016 herhalen.

Powervrouwen

30/09/2015 - Woensdag 30 september kwamen ruim 100 ambitieuze vrouwen bij elkaar voor een avond met 3 powervrouwen: Dorothee van Vredenburch (Management Board NN Group), Diana Koster (Vrouwencoach en bestseller schrijfster) en May-Britt Mobach (oud-hoofdredactrice Marie Claire en oprichter van Amayzine.com) inspireerden met hun verhaal over carrières en barrières.

Vrouwen, Geld & Taboes

24/09/2015 - Zijn vrouwen slecht met geld? Is het oppervlakkig om graag zoveel mogelijk te willen verdienen? En heeft het eigenlijk wel nut om je zorgen te maken over je financiële toekomst?

Faces of Rotterdam

20/09/2015 - Onder de titel FACES | European Portrait Photography since 1990 bracht het Nederlands Fotomuseum deze zomer werk van 32 fotografen en beeldend kunstenaars bij elkaar.

Joline van den Oever

08/02/2014 - Wat de streep is voor Gaultier, is het bloemetje voor Joline van den Oever. Joline, die veel gebloemde kledingstukken in de kast heeft, is gevat door de manier waarop Jean Paul Gaultier zich de matrozenstreep heeft toegeëigend.

Raoel Amier

02/02/2014 - Nee, hij had niet aan Jean Paul Gaultier gedacht toen hij de streepjesoutfit ontwierp. Die link werd later gelegd. Raoel Amier, wilde met zijn eindexamencollectie (2012 - Willem de Kooning Academie Rotterdam) iets over zichzelf vertellen. En over de fase waarin hij op dat moment zat. ‘De Bijbelse boodschap: ikbenraoel’, heette zijn collectie.

Miriam de Waard

01/02/2014 - Zelf draagt Miriam de Waard alleen maar zwart, maar het blauw en wit, waar de kenner Jean Paul Gaultier in kan uittekenen, zit wel in de kleding die ze voor haar afstudeercollectie ontwierp. In die pakjes, met dramatische schouderpartijen en veel plissés, zit ook het uitgesprokene dat in de ontwerpen van Gaultier zit.

Noortje de Keijzer

01/02/2014 - Zelfs de leek herkent Jean Paul Gaultier in de tekeningen van Noortje de Keijzer. Het gestreepte truitje, het Parijse decor, de avonturen van een ‘enfant terrible’. Kan niet missen, dat moet wel over de bekende Franse modeontwerper gaan.